کوره القایی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کوره القایی (Induction Furnace)

یکی از موارد پر کاربرد جهت ذوب فلزات آهنی و غیرآهنی در صنعت، استفاده از کوره القایی می باشد. کوره القایی به دو دسته کوره های فرکانس شبکه و کوره های فرکانس متوسط تقسیم بندی می شوند. بیشترین کاربرد کوره های القایی فرکانس متوسط، استفاده آنها در کارخانجات ریخته گری قطعات جهت تولید انواع قطعات صنعتی و همچنین تولید شمش فولادی با گریدها و آلیاژهای مختلف به وسیله خط ریخته گری پیوسته (CCM) می باشد.
شرکت الکتروترم با نصب و راه اندازی بیش از 4000 کوره القایی در بیش از 56 کشور دنیا و با هدف پاسخ به نیاز مشتریان در جهت تولید شمش فولادی با کوره القایی ، مبدع این طرح در صنعت است.
شرکت نوصاکو به عنوان نماینده انحصاری شرکت الکتروترم در ایران با بیش از 40 پروژه در خصوص نصب و راه اندازی کوره های القایی فرکانس متوسط در ظرفیت های مختلف توانسته است گامی بزرگ در راستای ارتقا و افزایش توان تولید فولاد در کشورمان بردارد.
شایان ذکر است که تکنولوژی موازی استفاده شده در کوره‌های شرکت الکتروترم باعث ایجاد بیشترین راندمان و پایین‌ترین زمان ذوب دهی برای تولید شمش فولادی می گردد. این شرکت همواره سعی در ارائه راهکارهای نوین در صنعت فولادسازی داشته است و گواه این ادعا معرفی کم مصرف ترین کوره های القایی در جهان با تکنولوژی تمام دیجیتال به نام DT-490i می باشد. از جمله ویژگی بارز این کوره القایی مصرف برق 490 کیلووات ساعت به ازای هر تن تولید برای کوره 20 تن و زمان ذوب دهی پایین‌تر می باشد.
مزایا:
1- حضور تیم مجرب کارشناسان جهت ارائه خدمات مورد نیاز به صورت 24 ساعته
2- در دسترس بودن کوره القایی در 98% سال
3- مصرف برق کمتر این کوره‌ها نسبت به کوره‌ های القایی مشابه
4- بازدهی تولید بیشتر
5- تنها سازنده کوره القایی دارای استاندارد CE