لنس دمش اکسیژن و کربن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لنس دمش اکسیژن

لوله لنس که از جنس فولاد می‌باشد و در ابعاد مختلف ساخته می‌شود جهت دمش اکسیژن، تزریق کربن، دولومیت و یا دیگر افزودنی ها به داخل کوره قوس از طریق درب سرباره و کوره بلند استفاده می شود. دمش اکسیژن باعث اکسیداسیون ناخالصی‌ها  به ویژه کربن در مذاب و انتقال آن‌ها به سرباره می‌شود که جداسازی آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. 

لنس‌های مورد استفاده در صنعت فولادسازی در انواع مختلف می‌باشند. نوع کالرایز  این لنس‌ها که در صنایع فولادسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است دارای 5 لایه شامل لایه اصلی فولادی، 2 لایه کالرایز و 2 لایه پوشش نسوز می باشد. تأثیر این 4 لایه بر روی لایه فولادی باعث می شود طول عمر لنس های کالرایز  3 تا 10 برابر بیشتر از لنس های معمولی باشد.

lance1

 

 

برای مقایسه کیفیت لنس‌های کالرایز این شرکت با نمونه لنس‌های معمولی موجود در بازار، هر دو لنس در دمای 1250 درجه سانتی گراد به مدت 50 ساعت قرار داده شده است و نتیجه آزمایش در شکل زیر قابل مشاهده می باشد:

 

 

lance2

 

مجموعه نوصاکو با فراهم آوردن امکان استفاده صنایع فولادسازی کشور از لنس‌های کالرایز در سال‌های گذشته تلاش خود را در جهت همکاری با صنایع فولادسازی کشور برای بهبود کیفیت محصولات تولیدی به کار گرفته است.

 

lance3

 

مشخصات لنس کالرایز:

1-کمترین حد مصرف: هر دولایه کالرایز و پوشش نسوز ایجاد مقاومت در برابر حرارت می کنند و ضد اکسیداسیون می باشند که این امر مصرف حداقلی در زمان مشخص نسبت به لنس های معمولی را در پی دارد که باعث کاهش هزینه های تولید می شود.

2-کیفیت بالا در تولید: کنترل دقیق در هر مرحله تولید از مواد اولیه تا تولید محصول نهایی

3-قیمت مقرون به صرفه لنس‌های کالرایز: نسبت قیمت کالا به طول عمر باعث اقتصادی بودن محصول می¬شود.

4-ابعاد لنس های متداول و مورد استفاده در صنعت که توسط مجموعه نوصاکو قابل ارائه می باشد:

lance4
lance5